Oglas

Mapa postoji, volja ne

Srbija gradi prema Sarajevu, BiH još bira pravac: Politika zapela na rampi

author
Melika Balihodžić
18. dec. 2025. 07:20
ss
N1 BiH

Sporo se stiže od Sarajeva do Tuzle i Bijeljine, ali i istoka zemlje, te Srbije. Još je sporiji put do dogovora u Bosni i Hercegovini. Prošlo je deset godina od pompezne najave gradnje autoputa Sarajevo-Beograd, te šest godina od uspostavljanja saradnje Vijeća ministara Bosne i Hercegovine i Vlade Srbije na realizaciji projekta. Susjedi se imaju čime pohvaliti.

Oglas

Ovako u Srbiji izgleda prva trasa autoputa Beograd-Sarajevo, koja preko Kuzmina i Sremske Rače vodi do Bijeljine. Došli su pred samu granicu sa Bosnom i Hercegovinom. Cesta duga 18 kilometara bi u promet trebala biti puštena u augustu iduće godine. Biće lagodno sve do prelaska u Bijeljinu.

Aleksandra Sofronijević, ministar građevinarstva i saobraćaja Srbije:

"Kuzmin-Bijeljina nije baš u dinamici izvođenja radova, tako da ćemo alternativno rješenje izgradnjom pristupnih saobraćajnica kojima ćemo praktično uspostaviti vezu sa postojećom saobraćajnicom do Bijeljine".

Jer dionica koja je u nadležnosti Autoputeva Republike Srpske i koja se gradi već tri godine nije završena. Osim nje, dogovorili su i dio od 17 kilometara sa kineskim konzorcijem prema Brčkom, da bi tu nastao novi problem u razvoju ceste prema većim bh. centrima. Brčko distrikt nije donijelo prostorno-plansku dokumentaciju koja predviđa dvije trase: Prema Doboju, te pravac Tuzla-Orašje.

Edin Forto, ministar saobraćaja i komunikacija BiH:

"Nadam se da će Vlada Brčkog pokazati odgovornost i u koliko-nekoliko narednih mjeseci donijeti taj plan. Također, Vlada Federacije je sa svoje strane započela eksproprijaciju koja spaja Tuzlu sa Distriktom Brčko".

U novi zamah sumnjaju i saobraćajni stručnjaci, ali i bivši tuzlanski zvaničnici, koji su stajali i na početku ove - deset godina stare priče.

Mirsad Gluhić, bivši ministar saobraćaja Tuzlanskog kantona:

"Ja sam se svojevremeno kao kantonalni ministar sastajao sa predstavnicima Vlade Srbije. Bili su tu i izvođači iz Turske, Srbija se složila s time. Međutim, sve se to ugasilo, prošli su izbori i niko nije pričao. Evo sad će opet izbori i opet je pokrenuta ta priča. Bojim se, iz iskustva govorim, sve mi to liči na 2016. godinu".

Mirzet Sarajlić, vještak saobraćajne struke:

"Ovdje je složenija politička struktura i nivoi odlučivanja u odnosu na Srbiju. Ovdje mikrolokacijsko mapiranje treba prepustiti struci. Prijedlog je sljedeći: Da se napravi neka interresorna radna grupa i to na nivou države, a ne na nivou nižih struktura, nećemo nikada doći do konkretnog rezultata".

Međutim, i mapiranje i finansiranje vrše entiteti. Zato je i za druga trasa - odnosno brza cesta Sarajevo-Vardište ostala na idejnom projektu iz 2018. godine, a u problemu su i susjedi.

Aleksandra Sofronijević, ministar građevinarstva i saobraćaja Srbije:

"Izuzetno teška dionica i za projektovanja, a naročito za izvođenje. Preko 78 posto trase se nalazi na mostovima i u tunelima".

Edin Forto, ministar saobraćaja i komunikacija BiH:

"Moram reći da je ovo izuzetno težak projekat u smislu finansiranja. Do sada Vlada Republike Srpske u kojoj se u potpunosti nalazi ova dionica nije pokazala finansijsku snagu da krene u njega".

No, i Goražde je dio idejnog projekta povezivanja na brzu cestu Sarajevo - Vardište, a da se ni Vlada Federacije nije proslavila dokaz je i jedino gradilište na ovom potezu - tunel Hranjen čija izgradnja traje više od sedam godina. Obje trase prema Beogradu ispravile bi nepravdu višedecenijskog nemara prema istočnoj i sjeveroistočnoj Bosni i Hercegovini. Za sada, zvuče kao naučna fantastika.

╰┈➤ Program N1 televizije možete pratiti UŽIVO na ovom linku kao i putem aplikacija za Android /iPhone/iPad

Više tema kao što je ova?

Kakvo je tvoje mišljenje o ovome?

Učestvuj u diskusiji ili pročitaj komentare

Pratite nas na društvenim mrežama